Teaching English in a Lower-Secondary Heterogeneous Class – Bc. Romana Báčová, DiS.
Bc. Romana Báčová, DiS.
Master's thesis
Teaching English in a Lower-Secondary Heterogeneous Class
Teaching English in a Lower-Secondary Heterogeneous Class
Abstract:
Tématem práce je diferencovaná výuka předmětu angličtiny jako cizího jazyka v heterogenní třídě druhého stupně základní školy. Teoretický rámec práce se věnuje charakteristice heterogenních tříd, jejich obvyklým úskalím a také jejich možným přínosům. Podrobně je popsána cílová vzdělávací skupina mladých adolescentů a jejich učební specifika. Dále se hovoří o rozdílných způsobech a preferencích při …moreAbstract:
This thesis focuses on the topic of differentiated instruction in the subject of English as a second language in a lower-secondary heterogeneous class. The theoretical framework discusses the characteristics of heterogeneous classes, their common problems and their possible benefits. The target group of young adolescent learners and their specific learning characteristics are described in detail. Learner …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z0ejh/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Romana Tomášková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová