The role of lower secondary school coursebooks in ELT for learners' listening skills – Bc. Pavlína HORÁKOVÁ
Bc. Pavlína HORÁKOVÁ
Master's thesis
The role of lower secondary school coursebooks in ELT for learners' listening skills
The role of coursebooks in ELT at lower secondary schools
Abstract:
The objective of my study deals with the comparative analysis of two selected coursebooks Project third and fourth editions, used in lower secondary schools and their contribution to learners' listening skills. The study also addresses the importance of listening skills for language acquisition, types of listening exercises and the teachers and learners' preferences in English Language Teaching.Abstract:
Předmětem této diplomové práce je srovnávací analýza dvou vybraných učebnic. Project třetí a čtvrté vydání používaných na druhém stupni základních škol a jejich přínosu pro poslechové dovednosti žáků. Práce se také zabývá významem poslechových dovedností pro osvojení cizího jazyka, typy poslechových cvičení a preferencemi učitelů a žáků ve výuce cizího jazyka.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Blanka Babická, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORÁKOVÁ, Pavlína. \textit{The role of lower secondary school coursebooks in ELT for learners' listening skills}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/gfmja1/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HORÁKOVÁ, Pavlína. The role of lower secondary school coursebooks in ELT for learners' listening skills . Olomouc, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching English for Lower Secondary Schools / Teaching English for Lower Secondary Schools
Theses on a related topic
-
Jak vystavení angličtině mimo školu skrze anglické filmy a seriály společně s učením anglické výslovnosti ve škole ovlivňuje jazykové dovednosti žáků, zvláště poslechové a výslovnostní.
Gabriela Kostková -
Využití podcastingu k podpoře autonomního rozvoje poslechových dovedností dospělých studentů na vyšší úrovni znalosti cizího jazyka.
Eva Vilhumová -
Výuka poslechových dovedností v anglickém jazyce na středních školách
Filip Kleprlík -
Rozvoj poslechových dovedností u žáků prvního stupně ZŠ: hodnocení anglické učebnice
Dominik Mareš -
Efektivní způsoby organizace výuky poslechových dovedností na 2. stupni ZŠ
Pavlína NASCIMENTO -
Informovanost otužovaných žáků na 2. stupni základní školy o účincích otužování a dechových cvičení
Kateřina Hublová -
Přístupy k základní syntaktické terminologii a typy cvičení v učebnicích českého a německého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Roman Růžička -
Ověření vlivu kompenzačního cvičení na vybrané funkční poruchy pohybového systému u dětí 2. stupně ZŠ Dolní Beřkovice
Petra KREJNÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights