Bc. Antonín Palán

Master's thesis

Chování spotřebitele na trhu privátních značek

Consumer behaviour in the private label market
Abstract:
Diplomová práce pojednává o chování spotřebitelů při nákupu potravin pod privátními značkami. Hlavním cílem práce je identifikovat důvody a motivy k preferenci těchto potravin. Analýza trhu zkoumá a popisuje současný stav na trhu privátních značek. Dotazníkové šetření zkoumá klíčové faktory ovlivňující rozhodovací proces zákazníků při nákupu potravin pod privátní značkou a popisuje vliv udržitelnosti …more
Abstract:
The diploma thesis discusses the behaviour of consumers when purchasing food under private brands. The main goal of the work is to identify the reasons and motives for the preference of these foods. Market analysis examines and describes the current state of the private label market. The survey examines the key factors influencing the consumer decision-making process when purchasing private label food …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2024
  • Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
  • Reader: Veronika Antošová, Ing.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta