Chování spotřebitele na trhu privátních značek – Bc. Antonín Palán
Bc. Antonín Palán
Master's thesis
Chování spotřebitele na trhu privátních značek
Consumer behaviour in the private label market
Abstract:
Diplomová práce pojednává o chování spotřebitelů při nákupu potravin pod privátními značkami. Hlavním cílem práce je identifikovat důvody a motivy k preferenci těchto potravin. Analýza trhu zkoumá a popisuje současný stav na trhu privátních značek. Dotazníkové šetření zkoumá klíčové faktory ovlivňující rozhodovací proces zákazníků při nákupu potravin pod privátní značkou a popisuje vliv udržitelnosti …moreAbstract:
The diploma thesis discusses the behaviour of consumers when purchasing food under private brands. The main goal of the work is to identify the reasons and motives for the preference of these foods. Market analysis examines and describes the current state of the private label market. The survey examines the key factors influencing the consumer decision-making process when purchasing private label food …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2024
- Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
- Reader: Veronika Antošová, Ing.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
The impact of returns on consumer behavior while purchasing goods online on apparel market in Czech Republic
Mikhail Serebriannikov -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Rana Isac -
Influence of Packaging on Consumer Purchasing Behavior
Kateryna Zakharova -
Chování spotřebitele při nákupu lyžařských permanentek u vybrané společnosti
Klára Gašparíková -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova