Podpora procesu myšlení při výuce odborných předmětů – Ing. Kateřina Machynková
Ing. Kateřina Machynková
absolventská práce studenta CŽV
Podpora procesu myšlení při výuce odborných předmětů
Support the process of thinking while teaching vocational subjects
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá problematikou podpory procesu myšlení při výuce odborných předmětů. Práce je strukturována do dvou částí. První obsahuje teoretickou část. Struktura je tvořena z několika oblastí. Primárně jsou vysvětleny základní pojmy (učení, vyučování, kognitivní myšlení a metakognice). Poté jsou shrnuty aktuální poznatky a výzkumy zabývající se kritickým myšlením a jeho důležitostí jak …moreAbstract:
The final thesis was focused on supporting the process of thinking in teaching vocational subjects. The thesis is structured into two parts. First part is theoretical. The structure consists of several areas of interest. Primarily, the basic concepts were explained (learning, teaching, cognitive thinking and metacognition). Then, current knowledge and research dealing with critical thinking and its …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2019
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Mgr. Marie Hanušová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MACHYNKOVÁ, Kateřina. \textit{Podpora procesu myšlení při výuce odborných předmětů}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Institute of Education and Communication. 2019. Available from: https://theses.cz/id/ggqi56/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenstvíCzech University of Life Sciences Prague
Institute of Education and Communicationceloživotní / field:
Extension course / Study for Teaching Vocational Subjects
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights