Petra Šanderová
Master's thesis
Brand management regionálních značek
Brand Management of Regional Brands
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na oblast regionálních značek a jejich strategické řízení. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy: značka, brand management a region. Praktická část se zabývá popisem vybraného regionu a regionální značky. Na to navazuje marketingový výzkum, který je zaměřen na informovanost spotřebitelů o regionálních značkách. V závěrečné části jsou uvedeny návrhy na šíření …moreAbstract:
This thesis is focused on regional brands and their strategic management. In the theoretical part there are explained the basic concepts: brand, brand management and region. The practical part describes the selected region and regional brand. That continues to marketing research that is focused on consumer awareness of regional brands. In the final part there are mentioned the promotion recommendations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/38834
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2013
- Supervisor: Marie Hesková
- Reader: Monika Harantová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/38834
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR
Ondřej Marček -
Brand management z pohledu neuromarketingu
Jana Hrušková -
Brand management značky společnosti Crystalex, CZ
Tereza Červinková -
Brand management značky Schauma
Martina Grauerová -
Brand management značky DERMACOL na českém trhu
Kateřina Derflová -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Marketingová komunikace a brand management regionálních značek
Tereza Šmídová -
Brand management regionálních značek
Tereza Štočková