Ing. Jakub Polák
Bachelor's thesis
Konzumerismus jako životní styl
Consumerism as a life stále
Abstract:
Celý svět je jeden obrovský nákupní košík. Lidé se stali konzumní společností a čím dál tím víc využívají novinek této doby, které jim zajistí pohodlný život. V teoreticko-metodologické části této bakalářské práce se podíváme, jestli je naše společnost opravdu tak pohodlná a konzumní či nikoliv. Zaměříme se na historii a názory velkých sociologů, jako jsou např. Zygmunt Bauman, Gilles Lipovetsky, nebo …moreAbstract:
The whole world is one big shopping basket. The people have become a consumer society and use the novelties of this time to give them a comfortable life more and more. In the theoretical-methodological part of this bachelors work, we will see if our society is really so comfortable and consumer or not. We will focus on the history and great sociologists’ views, such as Zygmunt Bauman, Gilles Lipovetsky …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/sl63n/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: PhDr. Jan Rytina, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Minimalismus jako životní styl a jeho význam v praxi marketingové komunikace
Šimon Bulíř -
Životní styl a spotřební kultura
Barbara Mecerodová -
Konzumní životní styl a projevy hédonismu mladé generace
Aneta Ženíšková -
Freeganismus - více než životní styl
Daniela Baráková -
Critique of consumerism and materialism in the works of John Steinbeck
Dominika PĚTVALDSKÁ -
Životní styl bio, koncepce zdraví a konzumerismus
Pavla KRÁLÍKOVÁ -
Životní styl bio, koncepce zdraví a konzumerismus
Pavla KRÁLÍKOVÁ -
Lifestyle and Consumer Culture: “Freelance as a new form of lifestyle”
Hanna Nimchuk