Eliška Filipiová

Master's thesis

Experimentální marketingový výzkum: vliv osvětlení na vnímání chuti vína

Experimental marketing research: the influence of lighting on the perception of wine taste
Abstract:
Výzkum se zabývá vlivem barvy led osvětlení na vnímání chuti vína a vlivem barvy led osvětlení na množství peněz, které by respondenti zaplatili za víno. Na základě experimentálního marketingového výzkumu byl prokázán vliv barvy led osvětlení na vnímání chuti vína. Byla prokázána i spojitost mezi barvou osvětlení a cenou, kterou byli respondenti ochotni zaplatit za víno. V rámci výzkumu respondenti …more
Abstract:
The research deals with the effect of the color of the LED lighting on the perception of the taste of the wine and the effect of the color of the LED lighting on the amount of money that the respondents would pay for the wine.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2022
  • Supervisor: Daria Gunina
  • Reader: Jiří Dvořák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/87789