Anastasiia Savicheva

Bachelor's thesis

The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry

Vliv vizuálního designu a komunikace značky na image a preference značky ve vinařském průmyslu
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zkoumat vliv vizuálního designu a komunikačních strategií značky na její image a preference v rámci vinařského průmyslu. Vzhledem k tomu, že vnímání spotřebitelů je na vysoce konkurenčním trhu s vínem zcela klíčové, klade tento výzkum důraz na to, jak prvky vizuálního designu, jako je název značky, logo, etiketa a obal, a různé komunikační kanály, včetně časopisů, billboardů …more
Abstract:
This thesis aims to analyse the effect of brand visual design and communication strategies on brand image and preference within the wine industry. As consumer perceptions are crucial in the highly competitive wine market, this research emphasises how visual design elements, such as brand name, logo, label, and packaging, and various communication channels, including magazines, billboards, television …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Rafael San José Iglesias
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92312