Bc. et Bc. Markéta Vašková

Master's thesis

Reklama ve vyučování českému jazyku na 2. stupni ZŠ

Advertising in teaching Czech language to 2 elementary school
Abstract:
Tématem diplomové práce je Reklama ve vyučování českému jazyku na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám definicí reklamy, její historií a vývojem, funkcí reklamy, druhy reklamy, stylem a jazykem reklamy. Dále se věnuji působení reklamy na žáky a v poslední řadě reklamou v učebnicích českého jazyka. V praktické části …more
Abstract:
The topic of the Master thesis is Advertisement at teaching Czech language at lower secondary schools. The Master thesis is divided into two parts – theoretical and practical. The theoretical part deals with the advertising definition, a history and development of an advertisement, a function of an advertisement, types of an advertisement, style and language of an advertisement. After that I occupy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2013
  • Supervisor: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta