Fiktivní firma jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí žáků – Ing. Veronika Plačková
Ing. Veronika Plačková
absolventská práce studenta CŽV
Fiktivní firma jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí žáků
A Fictitious Company As A Tool For The Development Of Pupils' Entrepreneurial Competences
Abstract:
Práce se zabývá výukou a tvorbou pracovních listů v předmětu fiktivní firmy. Teoretická část seznamuje se zastřešující organizací fiktivní firmy a zařazením do vzdělávacího plánu školy. Čtenář se dozví jaký by měl být učitel a jak si organizovat výuku z obecného hlediska. V praktické části je vytvořen metodický list pro učitele a pracovní list pro žáky týkající se konkrétní hodiny předmětu fiktivní …moreAbstract:
The work deals with teaching and creating worksheets in the subject of a fictitious company. The theoretical part introduces the umbrella organization of the fictitious company and its inclusion in the school's educational plan. The reader will learn what a teacher should be and how to organize teaching from a general point of view. In the practical part, a methodical sheet for teachers and a worksheet …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 5. 10. 2023
- Supervisor: Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PLAČKOVÁ, Veronika. \textit{Fiktivní firma jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí žáků}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/gkbl2u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
The Role of the Direct Marketing in IMC with the Creation of Proposal of the Particular Campaign
Valeriia Kabanova -
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
Towards a Hayekian Theory of Integration: The Role of Referendums in the Evolution of the EuropeanEconomic Constitution
Jernej Kosec -
Fiktivní firma v kurikulu Obchodní akademie
Gabriela Vávrová -
Fiktivní firma jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí žáků
Luboš Makáň -
Grafický manuál fiktivní firmy
Filip Kafka -
Fiktivní firma jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí žáků
Markéta Krátká