Bc. Anastasia Dernova

Bachelor's thesis

Srovnání marketingové strategie Nike a Adidas

Comparison of the marketing strategy of Nike and Adidas
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie a komunikace vybraných podniků, které je konkurenti a mají silnou pozice na trhu. V teoretické části jsou popsány témata jako je například marketing, jeho vývoj a důležitost v moderním světě, nástroje marketingové komunikace, marketingová strategie, apod.. V praktické části práce je představeno srovnaní firem Nike a Adidas, budování vztahu se …more
Abstract:
The purpose of the bachelor's thesis is to analyze the marketing strategy and communication of selected enterprises that are competitors and have a strong position in the market. The theoretical part describes topics such as marketing, its development and importance in the modern world, marketing communication tools, marketing strategy, etc.. In the practical part of the work, a comparison of Nike …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní