Sociální prestiž a současné problémy učitelské profese – Monika Märzová
Monika Märzová
Bachelor's thesis
Sociální prestiž a současné problémy učitelské profese
The social position of a teacher career and its present-day problems
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá komplexním pohledem na vývoj společenského postavení učitelů se zaměřením především na současné vnímání sociální prestiže učitelské profese veřejností, učiteli a středoškolskými studenty. Zároveň se práce snaží zmapovat aktuální problémy této profese, jejichž existence se může projevovat právě v hodnocení sociální prestiže učitelů.Abstract:
The topic of this thesis a complex overview of the development of the social status of a teacher, focusing on the present-day perception of this among the general public, teachers and high school students. The thesis also tries to sort and describe current problems of this profession as it is the evaluation of the teachers' social status that the problems can be reflected by.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 2. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/31687
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: Jiří Dvořáček
- Reader: Pavel Krpálek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/31687
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Finance a účetnictví / Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání
Theses on a related topic
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Sexual Education of Children from Ages 12 to 15 and Its Importance in Today´s World from the Perspective of the Teachers and the Professionals in this field: Comparative Case Study at Czech, Polish and Spanish Schools
Martina Mazurová -
Učitelská profese jako sociální konstrukt
Irena HYNEČKOVÁ -
Učitelská profese jako zrcadlo společenských změn
Renata Králová -
Prestiž učitelské profese očima jejich představitelů
Tereza Pavlíčková -
Postoje učitelů k vybraným pozitivním a negativním aspektům učitelské profese
Tomáš KOTAČKA -
Subjektivní sociální status učitelů mateřských škol
Klára Urbaniecová -
Hra o společenský status
Tereza Bečková