Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele – Monika Hegarová
Monika Hegarová
Bachelor's thesis
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
The Effect of Advertising Slogan on the Consumer Buying Decision Process
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá vlivem reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele. Teoretická část popisuje proces tvorby sloganu, význam neuromarketingu a nákupní chování spotřebitele. V praktické části jsou testovány a analyzovány reklamní designy se sloganem prostřednictvím metody Eye Tracking, které jsou doplněny rozhovorem. Cílem práce je zjistit, jak ovlivňuje reklamní text spotřebitele …moreAbstract:
The final work deals with the effect of advertising slogan on the consumer buying decision process. The teoretical part describes process of making slogan, the meaning of neuromarketing and consumer behaviour process. In the practical part are analyzed and tested advertising designs with slogan through Eye Tracking method, which is complemented with interview. The main aim of the thesis is to find …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/emf04/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2018
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Bannerová slepota na internetu v České republice
Zuzana Sochorová -
ATTITUDES TO ONLINE BANNER ADVERTISING ON THE "VK.COM" SOCIAL NETWORK AS A CHANNEL FOR PURCHASING CLOTHING
Alena Ablamskaya -
Vliv zavedení konceptu Corporate Social responsibility a Creaiting Shared Value na spotřební chování zákazníků ve vybrané firmě
Jitka Krejčová -
Tvorba a funkce reklamních sloganů
Kateřina Lhotová -
Eye tracking v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o.
Tomáš Denk