Analýza dopadů cenové diferenciace odletových letišť Praha, Vídeň, Berlín na pražského spotřebitele a jeho užitek. (2024) – Matěj Mašata
Matěj Mašata
Bachelor's thesis
Analýza dopadů cenové diferenciace odletových letišť Praha, Vídeň, Berlín na pražského spotřebitele a jeho užitek. (2024)
Analysis of the impact of price differentiation of departure airports Prague, Vienna, Berlin on Prague consumer and its utility. (2024)
Abstract:
Práce se věnuje diferenciaci cen letenek z odletových letišť Praha, Berlín, Vídeň do celkem osmi světových destinací pro definovaná data odletů ve sběrovém období a následné interpretaci těchto dat formou grafů. Na základě analýzy sesbíraných dat jsou vybrány ty destinace, do kterých jsou ve stanovených termínech největší cenové diferenciace pro sledovaná odletová letiště. V neposlední řadě jsou formou …moreAbstract:
This study focuses on the differentiation of flight ticket prices from departure airports in Prague, Berlin, and Vienna to a total of eight global final destinations for defined departure dates during the collection period, followed by the interpretation of these data through graphical representations. Based on the analysis of the collected data, those destinations identified with the largest price …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93090
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2024
- Supervisor: Petr Brabec
- Reader: Pavel Morda
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAŠATA, Matěj. \textit{Analýza dopadů cenové diferenciace odletových letišť Praha, Vídeň, Berlín na pražského spotřebitele a jeho užitek. (2024)}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/gmmobi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93090
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Social Media and their Position in Customers' Decision-Making Process
Beatrix Preissinger -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
Application of mathematical model in consumer decision making in product selection
Ilyas Akhmetov -
The Role of YouTuber in the Consumer Decision Making Process
Iana Nabokikh -
The Role of YouTuber in the Consumer Decision Making Process
Ekaterina Lebedeva