Bc. Nikola Konrádová

Master's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

Language of Persuasion in advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jazykem přesvědčování v sociální reklamě. V práci postupně přecházím od teoretických poznatků, zahrnujících základní znalosti z oblasti reklamy, z psychologie reklamy a komunikace v reklamě, k poznatkům praktickým, které jsou založeny na vlastním empirickém výzkumu, mající za cíl navrhnout několik účinných doporučení, jak užít jazyka přesvědčování v sociální reklamě.
Abstract:
The thesis investigates language of persuasion in social advertisement. In thesis theoretical knowledge gradually covering basic knowledge of advertising, psychology of advertising and communication of advertising is adopted and eventually leads to practical results based on own empirical research focused on recommendations how to use persuasion in social advertisement.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

All theses