Bc. Michaela TURKOVÁ

Master's thesis

Pojmové mapy a jejich význam ve výuce chemie na SŠ

Concept maps and their sense in the education chemistry in the high school
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo seznámit se s problematikou pojmových map a zjistit jejich význam a využití ve výuce chemie na SŠ. V úvodní části práce jsou stručně shrnuty dvě teorie, z nichž se obecně vychází při tvorbě a analýze pojmových map. První teorie, která pomáhá poodhalit vývojový stupeň žáka, je Aushubelova teorie učení. Autorem druhé teorie je největší dětský psycholog 20. století Jean …more
Abstract:
Purposes of this graduation these was find out the sense and the usage the concept maps in the education chemistry in the secondary school. In introductory parts this thesis, there was drew up shortly two theories, each of which exhale while the creation and the analysis the concept maps. The first theory, which help to us disclose the generation student was the Aushubel´s theory of teaching. The author …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2009
  • Supervisor: doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

TURKOVÁ, Michaela. Pojmové mapy a jejich význam ve výuce chemie na SŠ. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta