Bc. Aneta Suchomelová

Master's thesis

Behaviorální ekonomie a využití jejích poznatků v marketingu

Behavioral Economics And Its Application to Marketing
Abstract:
Předmětem diplomové práce je behaviorální ekonomie a její aplikace do marketingu. Teoretická část představuje behaviorální ekonomii a vybraná témata, kterým se věnuje. Z těch později v části praktické odvodíme nové výzkumné téma – zájmový branding, v rámci něhož spotřebitelé signalizují své dominantní zájmy a jsou ochotni za signalizační zboží zaplatit cenovou prémii, podobně jako za zboží značkové …more
Abstract:
The subject of this master's thesis is the application of behavioral economics to marketing. The theoretical part presents key behavioral topics from which we later derive a new domain – interest branding. In interest branding consumers wish to signal their prominent interests and they are willing to pay a price premium for products that enable it – much as they pay for brands. We conduct a real internet …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 2. 2015
  • Supervisor: Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
  • Reader: Ing. Bc. Michal Ďuriník

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Economy and Management / Business Management