The impact of Danmu on Consumer Purchase Intention in Live-streaming E-commerce in China – Xuewen Gong
Xuewen Gong
Master's thesis
The impact of Danmu on Consumer Purchase Intention in Live-streaming E-commerce in China
Vliv Danmu na nákupní záměr spotřebitelů v živém vysílání e-commerce v Číně
Abstract:
Tento článek pojednává o rostoucí popularitě živého vysílání e-commerce v Číně a o tom, jak vznik Danmu mění způsob, jakým spotřebitelé komunikují s kotvou a mezi sebou navzájem během živých přenosů. Cílem studie je zhodnotit, jak Danmu ovlivňuje nákupní záměr spotřebitelů v živém vysílání. Studie využívá teorii stimulu-organismu-odpovědi a model akceptace technologie ke zkoumání vztahu mezi charakteristikami …moreAbstract:
This paper discusses the increasing popularity of live streaming e-commerce in China, and how the emergence of Danmu is changing the way consumers interact with the anchor and with each other during live streams. The purpose of study is to evaluate how Danmu affects consumer purchase intention in the live room. The study employs the Stimuli-Organism-Response theory and the Technology Acceptance Model …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89972
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2023
- Supervisor: Václav Stříteský
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89972
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
The Influence of E-Word of Mouth on Online Consumer Purchase Intention
Abhishekh Singh -
Consumer-Based Brand Equity and Purchase Intention towards Counterfeit Goods
Krizzia Mae Navarro -
Effects of Corporate Environmental Initiatives on Consumer Attitudes and Purchase Intention
Valeriya Nabok -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí
Natálie Štětkařová -
Vizuální pozornost a nákupní záměr spotřebitelů v souvislosti s kavárenskými profily na sociální síti Instagram
Adéla Holcová -
Stravovací návyky, angažovanost v udržitelné spotřebě a nákupní záměry spotřebitele
Šimon Meduna -
Nákupní rozhodování a emocionalita spotřebitele
Klára Hrabčáková