Leoš Pajer

Bachelor's thesis

Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě

Spectacular consumption as a theme of emotional appeal in advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá ve své teoretické části marketingovými pojmy spotřební kultura, nákupní rozhodovací proces, faktory ovlivňující nákupní chování a emočními apely se zaměřením na jejich následné využitím v reklamě. V praktické části pak zkoumá právě tento možný vliv užití emočních apelů, konkrétně apelu okázalé spotřeby, na zaujetí zákazníka reklamním sdělením, jež tyto apely obsahuje a toto …more
Abstract:
The bachelor's thesis deals in its theoretical part with the marketing concepts of consumer culture, purchasing decision-making process, factors influencing shopping behavior and emotional appeals with a focus on the following uses in advertising. In the practical part, we examine this possible influence of the use of emotional appeals, specifically the appeal of spectacular consumption, on the customer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Jaroslav Šulc, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní