Anna Marečková
Bachelor's thesis
Hudba v marketingové komunikaci
Music in Marketing Communication
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá účinkem a působením hudby při rozhodovacím procesu spotřebitele v nákupním chování. Cílem práce je zjistit vliv vybraných druhů hudby na nákupní rozhodovací proces zákazníka. Teoretická část se bude věnovat účinkům působení hudby na spotřebitele z pohledu psychologie, marketingu a jeho oblastí. Budou zmíněny také tzv. earworms, které se zapisují do paměti posluchačů. Ve třetí …moreAbstract:
This bachelor work deals with the effect and influence of music on the consumer's decision-making process in purchasing behavior. The goal is to determine the influence of selected music types on the customer's purchasing decision-making process. The theoretical part will address the effects of music on consumers from the point of view of psychology, marketing and its areas. Earworms that are recorded …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rsuni/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Emocionální působení vzhledu, tvaru a barvy na proces rozhodování zákazníka (Limbická analýza)
Radka Šplíchalová -
Hudba jako nástroj prodeje
Milada Weisová -
Distribuce a propagace rap music v kontextu světového a českého hudebního průmyslu
Tomáš Čech -
Prodej hudby pomocí digitálních platforem
Radek Mikan -
Aktuelle Tendenzen im Konsumverhalten. Die Second-Sale- und Second-Hand-Kultur - Současné tendence v konzumním chování. Kultura Second sale a Second hand
Nikol STRAKOŠOVÁ -
Subculture for Sale
Irina Shabatina -
Webshop for the sale of surgical steel jewelry
Dávid Oravec -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil