Marketingový význam body image: Komparace vnímání body image v americkém a čínském kulturním prostředí na vybraném segmentu – Dagmar Skokanová
Dagmar Skokanová
Doctoral thesis
Marketingový význam body image: Komparace vnímání body image v americkém a čínském kulturním prostředí na vybraném segmentu
Importance of Body Image Marketing: Comparison of Body Image Perception in American and Chinese cultural environment on selected segment
Abstract:
Předkládaná disertační práce je zaměřena na zkoumání diferencí vnímání body image ve spotřebním marketingu ve dvou relativně odlišných kulturních prostředích - USA a Číně - na vybraném vzorku respondentů (univerzitní studenti), jejich základní odlišnosti ve vnímání ideálního image těla, rozdíly v postoji ke zdobení a úpravě těla. Pomocí obsahové analýzy zvoleného tištěného média zkoumá odlišnosti ve …moreAbstract:
This dissertation is focused on exploring differences of perception of body image in consumer marketing in two relatively diverse cultural backgrounds - the United States and China - on a sample of respondents (university students), their fundamental differences in perceptions of ideal body image, differences in attitude to decorate, and modify body. Using content analysis of selected print media portrayed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2007
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27910
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2011
- Supervisor: Jana Boučková
- Reader: Zdeněk Souček, Gustav Tomek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SKOKANOVÁ, Dagmar. \textit{Marketingový význam body image: Komparace vnímání body image v~americkém a~čínském kulturním prostředí na vybraném segmentu}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2007. Available from: https://theses.cz/id/gri1sp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27910
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina -
Consumer behavior of the middle class
Oleh Kostyuk -
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Nataliya Khaustova -
Body image a jeho působení v reklamě
Natálie Dyxová -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Petra Limberská