David Chmel

Master's thesis

Exportní strategie vybrané firmy při vstupu na zahraniční trhy

Export strategy of the chosen company entering foreign markets
Abstract:
Diplomová práce řeší rozhodování konkrétní firmy o vstupu na zahraniční trhy. Na příkladech dvou zemí - Spojených Arabských emirátů a Indie ukazuje odlišnost podnikání a exportní strategie. Snaží se najít odpověď na otázku, zda využít na zahraničních trzích distributory, nebo zda je vhodnější cestou zakládání vlastních poboček.
Abstract:
The diploma thesis addresses the specific business decisions about entering foreign markets. With the example of the United Arab Emirates and India it shows the diversity of business and export strategies. It tries to answer the question of whether to use distributors in foreign markets, or whether a more appropriate way is to set up its own branches.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2011
  • Supervisor: Alexej Sato
  • Reader: Tomáš Schwarz

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/25305