Fairtrade produkty ve vybraných maloobchodních řetězcích v ČR – Tereza Pavlíková
Tereza Pavlíková
Bachelor's thesis
Fairtrade produkty ve vybraných maloobchodních řetězcích v ČR
Abstract:
Pomocí šetření z terénu a sběru dat analyzuje bakalářská práce nabídku Fairtrade produktů ve dvou vybraných maloobchodních řetězcích Dm a Lidl, které se nacházejí v České republice ve městě Rakovník. Analýza vyhodnocuje nabídku produktů a jejich propagaci, a to i pomocí dotazníkového šetření, které je předloženo zákazníkům prodejen. Zjišťuji, že propagace Fairtrade produktů uvnitř prodejny řetězce …moreAbstract:
Using field research and data collection, the bachelor thesis analyzes the offer of Fairtrade products in two selected retail chains Dm and Lidl, which are located in the Czech Republic in the city of Rakovník. The analysis evaluates the offer of products and their promotion, including through a questionnaire survey that is presented to customers of stores. I find that the promotion of Fairtrade products …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/vyl8a/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova
- Reader: Ing. Jitka Brodská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAVLÍKOVÁ, Tereza. \textit{Fairtrade produkty ve vybraných maloobchodních řetězcích v ČR}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2022. Available from: https://theses.cz/id/gs679q/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics
Theses on a related topic
-
Fairtrade produkty v maloobchodních řetězcích
Květa Humpová -
Marketingová komunikace značky Fairtrade
Veronika ZOUDUNOVÁ -
Vnímání značky Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Vilém KUPKA -
Případová studie: Dopady certifikace Fairtrade na družstvo Coobana
Pavla KOTÍKOVÁ -
Analýza nákupní atmosféry klatovských prodejen Lidl a Penny
Nikol Smolíková