Mediální mapa vysokoškolských studentských časopisů v Brně v roce 2009 s přihlédnutím k jejich jazykové kultuře – Mgr. Eliška Bučinová
Mgr. Eliška Bučinová
Bachelor's thesis
Mediální mapa vysokoškolských studentských časopisů v Brně v roce 2009 s přihlédnutím k jejich jazykové kultuře
Medial map of university students magazines in Brno in the year 2009 with regard to their culture of language
Abstract:
Cílem mé práce je popsat jednotlivé tištěné studenstké časopisy, které vytvářejí sami studenti na vysokých školách v Brně. Doplněním práce je deskripce jazykové kultury těchto časopisů ilustrovaná na konkrétních gramatických a stylistických chybách a překlepech. Studentské časopisy jsou charakteristické tím, že je redaktoři tvoří dobrovolně, za jejich vydáváním nestojí žádné obchodní ani reklamní ambice …moreAbstract:
The goal of my theses is to describe students’ printed magazines that are created by university students in Brno. In the theses supplement, I depict the culture of language of these magazines. The culture of language is exemplified in particular grammar and stylistic mistakes. Main feature of students’ magazines is that they are made by volunteers; there is no commercial concern over publishing them …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/azwsw/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Jiřina Salaquardová
- Reader: Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BUČINOVÁ, Eliška. \textit{Mediální mapa vysokoškolských studentských časopisů v Brně v roce 2009 s přihlédnutím k jejich jazykové kultuře}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2009. Available from: https://theses.cz/id/gsh0if/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Význam a role Key Account Managera ve společnosti
Jaroslav Hajkr -
Identifying and Quantifying High Probability Trading Strategies in the stock market/Forex/indexes/ETFs: Key Success factors
Vadym Hedzyk -
Customer Relationship as a Key for Modern Marketing Companies
Knoel Sotomayor -
A case study of a company: A strategic turn-key cost-saving marketing solution
Valeriia Malaia -
Customer relationship as a key for modern marketing companies
Diana Khakimova -
International experience as a key opportunity in talent management support
Tsenguun Odtsetseg -
Key features of using Direct Marketing in bank sphere
Kambar Akylbayev -
Key account management Jednání a péče o klíčového zákazníka
Barbora Prášková