Primenenije izobrazitel'no-vyrazitel'nych sredstv v reklame – Mgr. Liudmila Berezina
Mgr. Liudmila Berezina
Master's thesis
Primenenije izobrazitel'no-vyrazitel'nych sredstv v reklame
Using of Pictorial and Expressive Means in Advertising
Abstract:
The graduation work is devoted to pictorial and expressive means and their use in advertising. The first chapter of the thesis is theoretical. It examines the essence of advertising and the definition of various means of expression. In the second, practical chapter, examples of the use of pictorial and expressive means in advertising texts are considered, and advertising scenarios have been developed …moreAbstract:
Diplomová práce je věnována obrazným a expresivním prostředkům a jejich použití v reklamě. První kapitola práce je teoretické povahy, zkoumá podstatu reklamy a definici různých výrazových prostředků. Ve druhé praktické kapitole jsou analyzovány příklady použití Obrazných a výrazových prostředků v reklamních textech a dále vypracovány reklamní scénáře s využitím různých výrazových prostředků. Tyto scénáře …moreKeywords
Obrazné a expresivní prostředky reklamní scénář reklama reklamní text tropy řečové figury lexikální expresivní prostředky syntaktické expresivní prostředky stylistické expresivní prostředky. Visual and expressive means advertising script advertising advertising text tropes figures of speech lexical means of expressiveness syntactic means of expressiveness stylistic means of expressiveness.
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y5sqp/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2021
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
- Reader: Mgr. Olga Berger, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Russian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Jazykové lexikální a stylistické prostředky ranního vysílání ve vybraných komerčních rozhlasových stanicích v České republice.
Michaela VETEŠNÍKOVÁ -
Lexikální a gramatické prostředky v promluvách postav v prozaickém díle dětské literatury s tematikou handicapu
Eva Fikejsová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
Synonymy in Elementary School Pupils´ Stylistic Means
Martina SPĚVÁČKOVÁ -
Stylistic analysis of K. Vonnegut's Slaughterhouse-Five
Bohdana Skýpalová -
Lexikální expresivita na webových serverech Blesk.cz a IHNED.cz
Nikola PODHORSKÁ -
Lexikální a gramatické prostředky v promluvách postav v prozaickém díle dětské literatury s tematikou handicapu
Eva Fikejsová -
Expresivní výrazivo v současném bulvárním tisku
Michaela MONDEKOVÁ