Mgr. Liudmila Berezina

Master's thesis

Primenenije izobrazitel'no-vyrazitel'nych sredstv v reklame

Using of Pictorial and Expressive Means in Advertising
Abstract:
The graduation work is devoted to pictorial and expressive means and their use in advertising. The first chapter of the thesis is theoretical. It examines the essence of advertising and the definition of various means of expression. In the second, practical chapter, examples of the use of pictorial and expressive means in advertising texts are considered, and advertising scenarios have been developed …more
Abstract:
Diplomová práce je věnována obrazným a expresivním prostředkům a jejich použití v reklamě. První kapitola práce je teoretické povahy, zkoumá podstatu reklamy a definici různých výrazových prostředků. Ve druhé praktické kapitole jsou analyzovány příklady použití Obrazných a výrazových prostředků v reklamních textech a dále vypracovány reklamní scénáře s využitím různých výrazových prostředků. Tyto scénáře …more
 
 
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2021
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
  • Reader: Mgr. Olga Berger, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta