Transformation in Motivating Factors at a Basic School – Bc. Soňa Remiášová
Bc. Soňa Remiášová
Bachelor's thesis
Transformation in Motivating Factors at a Basic School
Transformation in Motivating Factors at a Basic School
Abstract:
Bakalářská práce „Změna motivačních faktorů na základní škole“ je zaměřena na prozkoumání změn motivačních faktorů mezi dvěmi věkovými skupinami. V úvodu teoretické části je definován pojem motivace. Dále se práce zabývá potřebami a incentivami a rovněž Maslowovou hierarchií potřeb. Největší důraz je v teoretické části věnován rozdělení motivace na vnitřní a vnější. V rámci tohoto rozdělení jsou popsány …moreAbstract:
The bachelor thesis “ Transformation in Motivating Factors at a Basic School” is focused on the exploration of changes in motivating factors between two different age groups. The beginning of the theoretical part defines what motivation is. Then needs and incentives, and also the Maslow’s hierarchy of needs are discussed. The biggest emphasis of the theoretical part is devoted to the division of motivation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oo5hj/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2007
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English
Theses on a related topic
-
Porovnání technologie Řezání laserem a Strojního řezání pomocí metody párového hodnocení
Vlastimil Krejza -
Srovnání konvenční a nekonvenční strojírenské technologie metodou párového hodnocení
Stanislav Haisman -
Maslowova hierarchie potřeb a její naplňování u zaměstnanců ve vybrané firmě
Petr ŠŤASTNÝ -
Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení
Karel Tamme -
Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení
Iva Kobrová -
Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku
Martina Jakubcová -
Význam motivace zaměstnanců pro růst efektivnosti podniku
David Franta -
Pracovní motivace kurátora pro děti a mládež při výkonu profese
Jana Cejhonová