Lenka HALBRŠTÁTOVÁ

Bachelor's thesis

Využití a význam technik muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na základních školách

The use and importance of Music Therapy techniques during Music lessons at primary and lower secondary levels
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá muzikoterapií a její možnou aplikací v hodinách hudební výchovy. Teoretická část obsahuje představení pojmu muzikoterapie, náhled do historie a využívané metody. Dále představuje pojem hudba v souvislosti s využitím v muzikoterapii, tedy její terapeutické působení a prožívání. Praktická část obsahuje tři možné návrhy hodin pro výuku na základní škole. První návrh obsahuje …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with a music therapy and its application in music classes. The theoretical part introduces the term music therapy, its history and methods. It also introduces the term music in a connection with the usage of music therapy. The practical part contains three possible suggestions of lessons. The first one describes a relaxation. The second one introduces "The Fairytale beats …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Ivana Ašenbrenerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HALBRŠTÁTOVÁ, Lenka. Využití a význam technik muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na základních školách. Ústí nad Labem, 2016. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta