Ondřej Skála
Bachelor's thesis
Využití typologie osobnosti ve firemní praxi
Usage of personality typology in business practices.
Abstract:
Abstrakt: Tato práce je zaměřena na využití typologických metod ve firemní praxi. Obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je představena definice pojmu osobnost a faktory, které osobnost ovlivňují. Následně jsou popsány jednotlivé druhy typologií. Práce samotná se zaměřuje na typologii MBTI a jejího využití v operativním řízení z pohledu manažera, personalistiky a prodeje. …moreAbstract:
Abstract: This work focuses on the usage of typological method in business practices. It contains two parts: theoretical and practical. The theoretical part introduces definitions of personality and the factors that shape personality. Subsequently there are described different types of personal typology. The work deals with the MBTI typology and its usage in operational management for managers, human …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/36552
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2013
- Supervisor: Emilie Franková
- Reader: Kateřina Půbalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/36552
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Personality Typology in ELT: Instruments for Improving Teaching Style and Enhancing Pupils' Learning
Hana Marková -
Využití typologie osobnosti při výběru zaměstnanců v MSP
Karolína Stichová -
Typologie osobnosti a příspěvky uživatelů na sociálních sítích
Andrea Studená -
Využití typologie osobnosti v emočním marketingu
Magdaléna Zachová -
Typologie osobnosti a efektivita fake news
Kateřina Polášková -
Typologie osobnosti a postoj k očkování na Covid-19
Lukáš Kulhavý -
Emoční marketing a typologie osobnosti
Tereková Tereková -
Vliv typologie osobnosti na efektivitu prodeje
Sabina Koutenská