Anna Michalcová

Bachelor's thesis

Vliv finanční krize na objem reklamních výdajů

The influence of the financial crisis on advertising expenditure volume
Abstract:
Hlavním cílem mé bakalářské práce je analyzovat možný vliv finanční krize na objem reklamních výdajů. První část práce srovnává několik příkladů teoretických pohledů na ekonomii reklamy. Analytická část práce zkoumá dopad finanční krize na reklamní výdaje. Analýzu jsem provedla na příkladu České republiky a USA, kde bylo možné tento vliv pozorovat dříve. V závěrečné části obeznamuji se situací několika …more
Abstract:
The main objective of my bachelor thesis is to analyze the possible influence of the financial crisis on advertising expenditures. The first part of the thesis compares several examples of theoretical approaches to the economics of advertising. The analytical part of the thesis investigates the impact of the financial crisis on advertising expenditures. I have performed the analysis on the example …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2009
  • Supervisor: Pavel Písař
  • Reader: Alena Zemplinerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15421

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Národní hospodářství