Bc. Lenka Martincová

Master's thesis

Štěstí na prodej – komercionalizace štěstí a role marketingových komunikací

Happiness for sale - commercialization of happiness and the role of marketing communications
Abstract:
Každý člověk chce být šťastný, pro každého ale štěstí znamená něco jiného. Práce se věnuje vymezení pojmu štěstí, teoretické přístupy k otázkám subjektivního blaha doplňují empirické studie zaměřené na míru štěstí a spokojenosti české veřejnosti. Zabývá se faktory, které na blaho působí a řeší otázku, do jaké míry ovlivňuje medializace dokonalosti a krásy v reklamách prožívání pocitu štěstí. Práce …more
Abstract:
Everyone wants to be happy, but happiness for everyone means something different. The work is dedicated to the definition of happiness, theoretical approaches to the issues of subjective well-being following empirical studies focused on happiness and satisfaction of the Czech public. It deals with the factors that affect it, and solves the question of to what extent it affects the media coverage of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní