Jan KRYSA

Master's thesis

Rozdíly ve výuce matematiky na střední škole v Keni a v České republice

Differences in Mathematics Teaching at Secondary Schools in Kenya and the Czech Republic
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo porovnání výuky matematiky v Keni a v České republice. V úvodní časti máme rozebrán historický vývoj vzdělávání v daných zemích. Práce dále předkládá aktuální systémy vzdělávání a jejich vize do dalších let. První část porovnání byla provedena na aktuálně platných kurikulárních dokumentech. Keňské závazné kurikulum je velice obsáhlé. Mnoho témat se u nás již na středních …more
Abstract:
The aim of the thesis was to compare mathematics teaching in Kenya and the Czech Republic. In the introductory part we have discussed the historical development of education in both countries. The thesis then presents the current education systems and their vision for the years to come. The first part of the comparison has been done on the curriculum documents. The Kenyan curriculum is very comprehensive …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2023
  • Supervisor: RNDr. Petra Konečná, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KRYSA, Jan. Rozdíly ve výuce matematiky na střední škole v Keni a v České republice. Ostrava, 2023. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta