Konkurenční výhoda obchodní společnosti GLOBUS Pardubice – Bc. Anna Zálišová
Bc. Anna Zálišová
Master's thesis
Konkurenční výhoda obchodní společnosti GLOBUS Pardubice
The competitive advantage of Globus Pardubice company
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku konkurence a konkurenční výhody. V první části jsou shrnuty teoretické základy konkurenčních strategií a konkurenčních výhod. Diplomová práce dále popisuje vybraný maloobchodní podnik ? hypermarket Globus Pardubice a analyzuje jeho oborové okolí a marketingový mix. V další části je popsán marketingový mix vybraného konkurenta ? hypermarketu Albert. Poslední …moreAbstract:
This dissertation focuses on the matter of competition and competitive advantage. In the first part the basic theoretical knowledge on competitive strategies and competitive advantages are summarized. The dissertation then describes a chosen company ? hypermarket Globus Pardubice and analyses its branch environment and marketing mix. In the next part of the dissertation the marketing mix of a competitor …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2013
- Supervisor: doc. Ing. Josef Vaculík, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZÁLIŠOVÁ, Anna. \textit{Konkurenční výhoda obchodní společnosti GLOBUS Pardubice}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Economics and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/gxt2h0/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Zálišová, Anna. Konkurenční výhoda obchodní společnosti GLOBUS Pardubice. Pardubice, 2012. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správníUniversity of Pardubice
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Marketingová vitalita rodinného podniku jako konkurenční výhoda
Adam Jakubal -
Aliance jako konkurenční výhoda středních rodinných podniků na českém trhu
Pavel Chýle -
Marketingový mix letecké společnosti Smart Wings – zdroj konkurenční výhody
Markéta Chocholatá -
Marketingový mix značky Mama’s World - jako zdroj konkurenční výhody
Darina Bláhová -
Marketingový mix vybrané společnosti - zdroj konkurenční výhody
Marta Jelínková -
Marketingový mix ve společnosti Crocodille ČR, spol. s r.o. jako zdroj konkurenční výhody
Petronela Eliášová -
Marketingový mix společnosti SAINT-GOBAIN Bulding Distributions CZ, a.s. - zdroj konkurenční výhody
Jaroslava Tesárková