Metoda montáže v díle Miloslava Ištvana – Bc. Petr Němec
Bc. Petr Němec
Diplomová práce
Metoda montáže v díle Miloslava Ištvana
Montage Method in the Legacy of Miloslav Ištvan
Anotace:
Práce se pokouší zmapovat fenomén tzv. montáže jako jednoho z charakteristických rysů, kterými se vyznačuje tektonika hudby 20. století, a následně demonstrovat uplatnění principů montáže v teoretickém a skladatelském odkazu Miloslava Ištvana (1928 - 1990), který v českém prostředí vstřebal její podněty v největší míře a učinil ji základem své osobité komplexní kompoziční metody.Abstract:
The thesis attempts to map a phenomenon of montage as one of characteristic features of the 20th century music tectonics. Next, there is demonstrated an application of montage principles both in theoretical and compositional legacy of Miloslav Ištvan (1928 - 1990) who was the one to absorb suggestions of montage in the most complex way and to base his distinctive complex compositional method on it …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xnfce/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Hudební věda
Práce na příbuzné téma
-
Antonín Rejcha a jeho Cours de composition musicale: Významné teoretické dílo a jeho subskripce při německém vydání
Markéta Dubová -
K některým otázkám Nejgauzovy teorie klavírní hry. Reflexe ruské klavírní školy
Helena Poulová -
Počítačem asistovaná kompozice – precedenty formalizovaného myšlení
Petr Haas -
Estetika novodobé diatonické hudební řeči
Michal Janošík -
Estetika selhání: "Glitch music" a její průkopníci v polovině 20. století
Michaela Šulková -
Montáž v inscenacích Bratři Karamazovi jako dominantní filmový postup v činoherní režii
Pavel Baďura -
Montáž ve fotografii - Hranice fotografie a grafické tvorby
Monika Řeháková -
Montáž jako prostředek ozvláštnění ve filmu
Hynek Tuleja