Advantages of using sitcoms in teaching English – Bc. Michal Studýnka
Bc. Michal Studýnka
Diplomová práce
Advantages of using sitcoms in teaching English
Advantages of using sitcoms in teaching English
Anotace:
Tato diplomová práce je zaměřena na použití situačních komedií jako praktického nástroje při výuce anglického jazyka po žáky základních škol. Teoretická část představuje sitcom jako žánr, jeho historii, definici a také potenciál, který má jako součást běžné výuky. Praktická část je převážně zaměřena na výzkum monitorovaných skupin žáků ohledně jejich pohledu na použití sitcomů v hodinách anglického …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on using situation comedies as a practical tool for teaching English to primary school pupils. The theoretical part introduces a sitcom as a genre, its history, definition, and also the potential it possesses as part of regular teaching practice. The practical part primarily consists of researching monitored groups of students and their views on using sitcoms in English …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n01r7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2023
- Vedoucí: M.A. Ailsa Marion Randall
- Oponent: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková