Croquis jako nástroj geografického myšlení 11-15 letých žáků ve Francii. – Bc. Tereza Vávrová
Bc. Tereza Vávrová
Master's thesis
Croquis jako nástroj geografického myšlení 11-15 letých žáků ve Francii.
Croquis as a tool of geography thinking of 11-15 years olds pupils in France
Abstract:
Diplomová práce představuje zeměpisné náčrtníky croquis jako jeden z efektivních didaktických nástrojů pro rozvoj geografického myšlení 11-15 letých žáků ve Francii. V první části je nejprve stručně představen francouzský vzdělávací systém, francouzský vzdělávací program a pojetí zeměpisu ve Francii. Druhá část se již zaměřuje na kompozici a náležitosti zeměpisného náčrtníku a na jeho fungování jako …moreAbstract:
This diploma thesis presents the croquis as one of the effective didactic tools for the development of geographical thinking of 11-15 years old pupils in France. In the first part, the french education system, french educational program and the concept of geography in France are introduced. The second part focuses on the composition and elements of croquis and its functioning as a didactic tool which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/telbp/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Geography
Theses on a related topic
-
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Tomáš Janko -
Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy
Tereza Labajová -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ -
Analýza nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu SŠ
Adéla MAREŠOVÁ -
Globální environmentální problémy ve výuce zeměpisu v 6. a 9. třídě na základní škole
Jiří Fikar -
Moderní výukové metody použité v problematice podnebných pásů a jejich efektivnost na vybrané základní škole
Tuyet Nhung NGUYEN -
Business Process Management Taxonomy in Practice
Ivo Bek -
Contribution to the taxonomy and biodiversity of crustose lichens from the family Teloschistaceae
Ivan Valerievich FROLOV