Profitability Analytics as an Enabler of Future ŠKODA AUTO Competitiveness – Mgr. Pavel Veselý
Mgr. Pavel Veselý
absolventská práce studenta CŽV
Profitability Analytics as an Enabler of Future ŠKODA AUTO Competitiveness
Profitability Analytics jako klíčový faktor konkurenceschopnosti ŠKODA AUTO
Abstract:
Očekávání průdkého vývoje v oblasti vzniku nových business modelů v oblasti Automotive a Mobility klade důraz na přesnější formy sledování a vyhodnocování ziskovosti - ideálně na nejnižší úrovni granuklarity, tedy konkrétním vyrobeném a provozovaném autě (VIN level).Tato práce analyzuje aktuální schopnost společnosti ŠKODA AUTO v oblasti měření profitability a navrhuje, jak tuto kompetenci prohlubovat …moreAbstract:
Expectation of a rapid development of new business models in Automotive industry requests an ability to track and measure profitability of the product and mainly services at the lower, ideally car (VIN), level.This thesis analyses current situation of Profitability tracking at ŠKODA AUTO and proposes a way how to improve this competence for the future higher competitiveness.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: prof. Ing. Jiří Strouhal, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VESELÝ, Pavel. \textit{Profitability Analytics as an Enabler of Future ŠKODA AUTO Competitiveness}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/h0fns3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.celoživotní / field:
Master of Business Administration / Global Management in Automotive Industry
Theses on a related topic
-
Business model poskytovatele sociální služby klientům s Alzheimerovou chorobou v regulovaném prostředí.
Barbora Švarcbachová -
Business Model in a Start-Up Company
Eliška Moravcová -
Návrh nového obchodního modelu metodikou Business Model Canvas
Štefan Bittmann -
Business model pro osobní a on-line coaching
Patrik Kaňka -
Business model pro založení kavárny
Lucie Janíková -
Renocar’s Oldtimer Business Strategy – Connecting History and Heritage with the Current Business Model
Matěj Lang -
Business model pro založení moderní půjčovny automobilů
Lucie Janíková -
Innovations in the Automotive Industry - Implications for management, the subscription model as a new business model and the mobility of the future.
Matthias Achim Teichert