Features of extrinsic modality in coursebooks at intermediate level – Michaela Hůlová
Michaela Hůlová
Bachelor's thesis
Features of extrinsic modality in coursebooks at intermediate level
Features of extrinsic modality in coursebooks at intermediate level
Abstract:
Modalita je vnímána jako velice obtížná jazyková oblast pro většinu studentů anglického jazyka. Hlavním problémem není její forma, ale význam. Je to způsobeno především složitostí konceptu modality, jenž závisí na dané osobě a na individuálním vnímání události, které rozhoduje o použití tohoto či jiného modálního slovesa. Proto je velmi náročné a prakticky nemožné osvojit si používání modality na úrovni …moreAbstract:
Modality is a notoriously difficult language area for most learners of English to master. The main issue is not in terms of form, but in terms of meaning. This is caused by the complexity of the concept, and due to the fact that it is usually a matter of a person’s choice whether they use either this or that modal verb according to their perception of an event. Therefore the acquisition of a near-native …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 9. 2017
Identifier:
http://is.akcentcollege.cz/th/4702/ac_b/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 9. 2017
- Supervisor: MA Gregor Kalinowski, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ela Krejčová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.