Přístup učitele k řešení kázeňských problémů na středních odborných školách – Bc. Renata Poláková, DiS.
Bc. Renata Poláková, DiS.
Master's thesis
Přístup učitele k řešení kázeňských problémů na středních odborných školách
Teacher’s approach to solving disciplinary problems at secondary vocational schools
Abstract:
Teoreticko–empirická práce se zabývá přístupem učitele k řešení kázeňských problémů na středních odborných školách. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem současný učitel SOŠ přistupuje k řešení kázeňských problémů, se kterými se potýká a jak s nimi pracuje. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy, příčiny, projevy a diagnostika kázeňských problémů, jejich prevence a řešení …moreAbstract:
The theoretical-empirical work deals with the teacher's approach to solving disciplinary problems in secondary vocational schools. The aim of the diploma thesis is to find out how the current secondary school teacher approaches the solution of the disciplinary problems he faces and how he works with them. In the theoretical part of the thesis, basic concepts, causes, manifestations and diagnostics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pacj5/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Teacher Training of Specialized Subjects for Secondary Schools
Theses on a related topic
-
Rozdílné postoje učitelů a žáků k řešení kázeňských a vrstevnických problémů na základních školách
Jan Kostka -
Efektivní pedagogická komunikace ve vybrané výuce při řešení kázeňských problémů
Václav ČAPEK -
Přístup učitele k řešení kázeňských problémů
Kateřina Smékalová -
Efektivní pedagogická komunikace ve vybrané výuce při řešení kázeňských problémů
Václav ČAPEK -
Rozdílné postoje učitelů a žáků k řešení kázeňských a vrstevnických problémů na základních školách
Jan Kostka -
Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ
Blanka MELKOVÁ -
Připravenost začínajících učitelů 1. st. ZŠ na řešení kázeňských problémů ve třídě
Michaela SULKOVÁ -
Řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem ve spolupráci s kolegy, odborníky a poradenskými zařízeními
Iva ŠTĚCHOVÁ