Mgr. Lenka BENEŠOVÁ

Master's thesis

Využití prognóz demografického vývoje v marketingu a managementu cestovního ruchu

The exploitation of a demographic trend in marketing and management of tourist trade
Abstract:
Práce je zaměřena na problematiku segmentu seniorů v oblasti cestovního ruchu. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou cestovního ruchu a současnými demografickými prognózami a popisuji segment seniorů. Praktická část práce pojednává o cílové skupině seniorů ve vztahu k cestovnímu ru-chu. Analyzuje současnou nabídku a propagaci cestovních kanceláří a agentur. V projektové části práce navrhuji …more
Abstract:
The thesis is focused on the subject of seniors in tourist trade. In the theoretic part I occupied myself with the characteristics of tourist trade and present demographic prognosis and describe the segment of seniors. The practical part deals with the target group of seniors in relation with tourism and it analyses existent offer and presentation of travel agencies for this segment. The project part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier: 7542

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2008
  • Supervisor: doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BENEŠOVÁ, Lenka. Využití prognóz demografického vývoje v marketingu a managementu cestovního ruchu. Zlín, 2008. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 04. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications