Komparace pěvecké techniky "bel canto" a klavírní "kantilény" – Adriana Žigmundová
Adriana Žigmundová
Bakalářská práce
Komparace pěvecké techniky "bel canto" a klavírní "kantilény"
Comparison of singing bel canto technique and piano cantabile playing
Anotace:
Práce si klade za cíl přiblížit faktory ovlivňující způsob vzniku „zpívající či dýchající“ fráze v klavírním a pěveckém pojetí. Zaměřuje se na pěveckou techniku bel canto, kterou popisuje a dále pak umožňuje vykrystalizovat základním myšlenkám v kontextu s klavírní kantilénou, jež jsou všeobecně známé. Ty ale dále zpracovává v konkrétních souvislostech, aby za pomoci srovnání hmatatelnější klavírní …víceAbstract:
The main goal of this work is to examine factors of producing "singing and breathing" phrase in singing and piano playing. It focuses on and explains bel canto singing technique, thanks to its describtion it is possible to find mutual symtpoms with cabtabile piano playing. The elaboration of that piano technique allows us to particularly depict the abstract outlines of singing. This thesis examines …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2019
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13299
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2019
- Vedoucí: Natalija MELNIK
- Oponent: Vladimír DOLEŽAL
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 7. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Fenomén zpěvu v klavírní literatuře
Ahmad Hedar -
Belcanto z pohledu dirigenta
Damiano Binetti