David Spurný

Bachelor's thesis

Problematika klamavé reklamy na sociálních sítích

Issue of misleading advertisement on social media
Abstract:
Cílem této práce je návrh řešení situace s klamavou reklamou na sociálních sítích, zejména na Facebooku, Instagramu a YouTube. V rámci práce je využita metoda komparace, ve které se srovnává regulace reklamy v USA a v ČR. Další použitou metodou je dotazníkové šetření. První část práce se věnuje ochraně spotřebitele v České republice a EU, vymezením pojmu klamavá reklama, sociálním sítím, a nakonec …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to offer a suggestion on solving the problem with misleading advertising on social media, especially on Facebook, Instagram and YouTube. One of the supportive methods used is comparison of advertisement regulation in the USA and in the Czech Republic. Other method is a questionnaire. First part of this work focuses on the consumer protection in Czechia and EU, the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 1. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2021
  • Supervisor: Veronika Mokrejšová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/81880