Problematika klamavé reklamy na sociálních sítích – David Spurný
David Spurný
Bachelor's thesis
Problematika klamavé reklamy na sociálních sítích
Issue of misleading advertisement on social media
Abstract:
Cílem této práce je návrh řešení situace s klamavou reklamou na sociálních sítích, zejména na Facebooku, Instagramu a YouTube. V rámci práce je využita metoda komparace, ve které se srovnává regulace reklamy v USA a v ČR. Další použitou metodou je dotazníkové šetření. První část práce se věnuje ochraně spotřebitele v České republice a EU, vymezením pojmu klamavá reklama, sociálním sítím, a nakonec …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to offer a suggestion on solving the problem with misleading advertising on social media, especially on Facebook, Instagram and YouTube. One of the supportive methods used is comparison of advertisement regulation in the USA and in the Czech Republic. Other method is a questionnaire. First part of this work focuses on the consumer protection in Czechia and EU, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 1. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81880
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2021
- Supervisor: Veronika Mokrejšová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81880
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Vybrané klamlivé obchodné praktiky a ich právna úprava
Peter Perniš -
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu
Kateřina Dolejší -
Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí
Natálie Štětkařová -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Consumer Protection in Banking in the EU
Tomáš Rozsypal -
Klamavá reklama v současné rozhodovací praxi
Viktor Šelle -
Klamavá reklama v televizní reklamě
Olivie Valentová -
Klamavá reklama
Tereza Levická