Bc. Monika MAREŠOVÁ
Master's thesis
L´humour dans l´enseignemet du FLE
Humour in education of FLE
Abstract:
This thesis deals with the application of the humorous materials or the materials which relax the atmosphere in the class (poetry, movies) during the French teaching. The key question is: How can the teacher familiarize the students with the french culture by these materials and why is it convenient to use them. The theoretical part presents four kinds of materials (the text, the image, the comic and …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím humorných materiálů či materiálů uvolňující atmofséru ve třídě (poezie, film) k výuce francouzského jazyka. Klíčovou otázkou je, jak prostřednictvím humoru a těchto výukových materiálů studentům přiblížit francouzskou kulturu, a proč je vhodné tyto materiály ve výce používat. Teoretická část prezentuje čtyři typy materiálů (text, obrázek, komiks a video) a možnosti …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Veronika Černíková
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MAREŠOVÁ, Monika. L´humour dans l´enseignemet du FLE. Plzeň, 2013. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáUniversity of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Secondary School Teacher Training in French
Theses on a related topic
-
Metody výuky francouzského jazyka prostřednictvím dramatické výchovy
Zuzana Gamboová -
Využití interaktivních tabulí v hodinách francouzského jazyka na základní škole
Karolína Krejčí -
Mediální výchova jako průřezové téma ve výuce francouzského jazyka
Alžběta Paulasová -
Výuka francouzského jazyka na francouzsko- českých bilingvních sekcích v České republice
Tereza TŮMOVÁ -
Francouzské památky UNESCO a jejich uvedení do výuky francouzského jazyka
Anna Bartáková -
Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích francouzského jazyka
Kristýna Girlová -
Využití obrázkové knihy - leporela v hodinách francouzského jazyka
Karolína Loučková -
Výtvarné umění ve výuce francouzského jazyka
Klára Kučerová