Mgr. Matěj Schánilec
Master's thesis
Strategická analýza podniku
Strategic analysis of enterprise
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Strategická analýza podniku“ je provedení komplexní strategické analýzy na vybraném podniku. Použité metody jsou přehledně shrnuty a popsány v teoretické části diplomové práce. Aplikace metod na konkrétní podnik je uvedena v části praktické. Výstupy jednotlivých analýz jsou v závěrečné části této práce hodnoceny ve vzájemných souvislostech a podniku jsou následně doporučeny …moreAbstract:
The objective of the thesis „Strategic company analysis“ is to carry out complex strategic analysis of the chosen company. The methods used are digestedly gathered in the theoretical part of the thesis. Application of the methods in this example is shown in the practical part. Outputs of the analysis are evaluated in mutual relationships towards the end of the thesis. As well various strategies for …moreKeywords
Strategická analýza strategie podnik PEST analýza Porterův model pěti sil finanční analýza struktura a kompetenční model vnitřní podnikové prostředí vnější podnikové prostředí SWOT analýza. Strategic analysis strategy company PEST analysis Porter's five forces model financial analysis structure and competency model internal company environment external company environment SWOT analysis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hnbal/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Viliam Záthurecký, MBA
- Reader: Ing. Petr Smutný, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
SWOT analýza vybrané organizace
Natálie Danková -
Strategic Management and its Importance for Business Development of Company
Jiaxin Yu -
Strategic plan of company's expansion in regions of the Czech Republic
Jiří Novotný -
Strategic management and decision-making in hotel operation
Tomáš Pešťák -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Grammatical structure and syntactic and semantic functions of rhematic elements
Karel Urban -
Structure and Analysis of Woven Compression Bandages for Venous Leg Ulcers
Abdelhamid Rajab Ramadan Aboalasaad -
Kompetenční model jako nástroj řízení v organizaci
Zdenka Uhlířová