Adam Pašek

Master's thesis

Ekonomické dopady rebrandingu fotbalového klubu FK Teplice

Economic impacts of the rebranding of football club FK Teplice
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat rebranding fotbalového klubu FK Teplice a na základě atributů značky definovaných v teoretické části posoudit, zda rebranding byl úspěšný a pomohl klubu k dosažení lepších ekonomických výsledků. První část práce vychází z aktuální marketingové teorie a shrnuje současné znalosti o značce, analýze marketingového prostředí, strategii budování značky a rebrandingu …more
Abstract:
The aim of this master's thesis is to analyse the rebranding of the football club FK Teplice and, based on the brand attributes defined in the theoretical part, assess whether the rebranding was successful and contributed to the club achieving better economic results. The first part of the thesis is based on current marketing theory and summarizes the current knowledge on branding, marketing environment …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2024
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92185