Ekonomické dopady rebrandingu fotbalového klubu FK Teplice – Adam Pašek
Adam Pašek
Master's thesis
Ekonomické dopady rebrandingu fotbalového klubu FK Teplice
Economic impacts of the rebranding of football club FK Teplice
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat rebranding fotbalového klubu FK Teplice a na základě atributů značky definovaných v teoretické části posoudit, zda rebranding byl úspěšný a pomohl klubu k dosažení lepších ekonomických výsledků. První část práce vychází z aktuální marketingové teorie a shrnuje současné znalosti o značce, analýze marketingového prostředí, strategii budování značky a rebrandingu …moreAbstract:
The aim of this master's thesis is to analyse the rebranding of the football club FK Teplice and, based on the brand attributes defined in the theoretical part, assess whether the rebranding was successful and contributed to the club achieving better economic results. The first part of the thesis is based on current marketing theory and summarizes the current knowledge on branding, marketing environment …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92185
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2024
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Přemysl Průša
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92185
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Rebranding české značky - BOTAS
Vasyl Orsag -
Branding a rebranding
Petr Moravec -
Budování značky sportovního klubu SK Hanácká Slavia Kroměříž
Alexandr Eis -
Environmental Marketing and Brand Perception in the Sports Apparel Industry
Matthew Allen -
Vizuální identita sportovní značky
Adam Bůžek -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Moderating role of brand attachment in brand crisis - case of Volkswagen brand crisis
Anastasiia Nasanovich -
Zásady brand identity a jejich aplikace při tvorbě návrhu brand identity svíček Emiu
Thi Thanh Huyen Ngoová