Petr Tichý
Bakalářská práce
Kontrabas v jazzu jako sólový nástroj
Double Bass As A Solo Instrument In Jazz
Anotace:
Cílem hledání této práce je mapování cesty kontrabasové hry a její emancipace od doprovázení v raných jazzových kapelách až po sólové koncerty. Práce mimo jiné popisuje okolnosti a důvody vzniku prvního alba sólového kontrabasu nahraného v prosinci roku 1968 Barrem Phillipsem.Abstract:
This thesis maps the historical development of double-bass playing, and the expression techniques employed therein, from accompaniment in early jazz bands to solo performances. Among others, the thesis describes the circumstances of and the reasons behind the creation of the first double-bass solo album, which was recorded by Barre Phillips in December 1968.Klíčová slova
hudbaKlíčová slova
kontrabasKlíčová slova
kontrabasistéKlíčová slova
hra na kontrabasKlíčová slova
hudba pro kontrabasKlíčová slova
jazzKlíčová slova
hudba pro kontrabasObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Jaromír HONZÁK
- Oponent: Marek Novotný
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 24. 6. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Kontrabas - jazz
Práce na příbuzné téma
-
Transkripce sonáty A dur pro housle a klavír od Césara Francka pro kontrabas
Einars Everss -
Miloslav Gajdoš a jeho tvorba pro sólový kontrabas
Ondřej Sejkora -
Tvorba Miloslava Gajdoše pro kontrabas s doprovodem
Ondřej Sejkora -
Vztah akustických aspektů k technice hry na kontrabas
Dominik Seďa -
Postoj a jeho dopad na zatížení svalů při hře na kontrabas
Lukáš Holubík -
Hudební jazyk Miroslava Vitouše na desce Chicka Corey "Now He Sings, Now He Sobs"
Tomáš Spiřík -
Miloslav Gajdoš a jeho tvorba pro sólový kontrabas
Ondřej Sejkora -
Tvorba Miloslava Gajdoše pro kontrabas s doprovodem
Ondřej Sejkora