The Production of Weak Forms of Function Words by Czech Students in an EFL Classroom – Bc. Adam Kukačka
Bc. Adam Kukačka
Master's thesis
The Production of Weak Forms of Function Words by Czech Students in an EFL Classroom
The Production of Weak Forms of Function Words by Czech Students in an EFL Classroom
Abstract:
Jedním z hlavních cílů současné diplomové práce je rozšíření poznatků o fenoménu produkce slabých a silných forem v anglickém jazyce, o kterém již pojednává má práce předchozí. Zatímco předchozí studie zkoumá použití pouze některých slabých forem funkčních slov v angličtině, konkrétně předložek of, from a infinitivního markeru to u rozdílných jazykových skupin nerodilých mluvčích anglického jazyka …moreAbstract:
The present thesis is an extension of the ideas developed in my earlier study, the main focus of which was on the production of strong and weak forms of function words in the English language. Whereas the former study examined the pronunciation of weak forms of the prepositions of, from and the infinitive marker to by various non-native English speakers, the aim of the present thesis is to inspect …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cv2gk/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2022
- Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUKAČKA, Adam. \textit{The Production of Weak Forms of Function Words by Czech Students in an EFL Classroom}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/h73ytr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Metodická doporučení pro učitele k výuce anglického jazyka žáků 1. a 2. tříd ZŠ
Kamila DRDLÍKOVÁ -
Návrh vhodné pastvy pro včely v podmínkách Krušných hor
Michaela Fantová -
Specifika ve výslovnosti fonémů /b, d, g/ u českých studentů španělštiny a jejich nácvik ve výuce
Monika NOVÁKOVÁ -
Využití hudby ve výuce ruštiny a její vliv na výslovnost
Pavla Michalovichová -
Hláskoslovné jevy ve výuce češtiny bilingvních dětí první třídy ZŠ
Markéta Dědičová -
Využití IPA ve výuce angličtiny na 1. stupni
Adam Cihlář -
Zvuková stránka českého jazyka ve školních vzdělávacích programech a ve výuce
Dalena MARTINÍKOVÁ -
Fonetika češtiny ve výuce cizinců s mongolštinou jako mateřským jazykem
Jana Matejovičová