Asistent pedagoga u žáka s Aspergerovým syndromem ve vyučovacím procesu – Bc. Nikola FUSOVÁ
Bc. Nikola FUSOVÁ
Master's thesis
Asistent pedagoga u žáka s Aspergerovým syndromem ve vyučovacím procesu
Possibility of Integration of Disabled Children in School Club
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá přítomností asistenta pedagoga ve vyučovacím procesu. Práce se zabývá historií, diagnózou a popisem Aspergerova syndromu. Dále rozdílnými přístupy k dětem s Aspergerovým syndromem oproti přístupu ke zdravým dětem. Také se zaměřuje na asistenta pedagoga, jaké jsou jeho kompetence, osobnost, pracovní náplň a vzdělání. Cílem praktické části je zjistit, jakým způsobem je …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on the presence of the teaching assistant in the education process. The diploma thesis focuses on the history of the Asperger syndrome, diagnosis and description of Asperger's syndrome, different approaches to children with Asperger's syndrome compared to approaches to healthy children. The diploma thesis focuses on the teaching assistant, what are their competencies, personalitys …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FUSOVÁ, Nikola. \textit{Asistent pedagoga u žáka s Aspergerovým syndromem ve vyučovacím procesu}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/h80jg6/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
FUSOVÁ, Nikola. Asistent pedagoga u žáka s Aspergerovým syndromem ve vyučovacím procesu. Olomouc, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Cyrilometodějská teologická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Cyrilometodějská teologická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Social Education / Designing and Management
Theses on a related topic
-
Výchovně-vzdělávací strategie u žáků s dg. Aspergerův syndrom, jejich uplatnění v životě
Klára STŘÍŽOVÁ -
Vzájemná spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu
Blanka Chocenská -
Etika a osobnost speciálního pedagoga ve vyučovacím procesu
Dana Pačesová -
Role asistenta pedagoga ve vyučovacím procesu
Radka Daňková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights