Aleš Tvrdý

Master's thesis

Marketingové strategie značek Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu

Marketing strategies of the brands Coca-Cola, Pepsi and Kofola in the Czech market
Abstract:
Tato diplomová práce v první části charakterizuje pojmy značka a marketingová strategie, včetně jejich součástí. V druhé části pojednává o značkách Coca-Cola, Kofola a Pepsi a jejich prvcích, image, positioningu a marketingovém mixu. V závěrečné části jsou prezentovány výsledky dvou průzkumů - průzkumu v maloobchodu a průzkumu mezi spotřebiteli, které se zabývají analýzou třžní pozice daných značek …more
Abstract:
This diploma thesis in the first chapter characterises the concepts of brand and marketing strategy including their main components. In the second chapter deals with the brands Coca-Cola, Pepsi and Kofola and their elements, image, positioning and marketing mix. In the final part, the results of two surveys are presented - a survey of the retail chains and a survey among consumers of those brands, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2015
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/45023